2009. október 22., csütörtök

A legérdekesebb interaktív játék

Sokat töprengtem, tépelődtem, sőt dühöngtem már azon, milyen erővel szívja magához a gyerekeket - de sajnos a felnőtteket ugyanúgy – egy-egy számítógépes játék. Pláne, ha online. Mindig vannak játékos társak, mindig nagy a nyüzsgés, történik valami. Lehet várakat, sőt kontinenseket meghódítani, vagy birodalmi cirkálókat legyőzni, zombikat gyilkolni vagy tengereken harcolni, nagy a választék. Mindig akció van, mindig izgalmas, látványos. Felspanolja azt, aki beleveti magát ebbe a virtuális világba. Hogy lehetne alternatíva egy egyszerű könyv, amiben csak olyan tempóban folynak az események, ahogy az író vezetget minket és amilyen gyorsan olvasni tudunk. Még egy akciófilm sem igazán versenytárs, bár az is pörög és extra a látvány, lehetnek trükkök, jó forgatókönyv – akkor is csak passzív szemlélő maradsz.

Szóval egyrészről megértem, miért vonzó, magával ragadó ez a világ, másrészt rettenetesen haragszom rá, mert az én kedvenc „interaktív játékomtól” vonja el az időt, a szereplőket, a neve: EMBERI KAPCSOLATOK. Tudod, anya-gyerek kapcsolat, barátság, párkapcsolat. Ezekben is lehet feszültség, pörgés, dinamika, érzelem bőven, és persze ott a sok rutin, megszokás és néhány nemszeretem-rész is, de nézd a jó oldalát: maximálisan részt vehetsz benne.

Ha úgy döntesz.

Ha elég figyelmet, időt, energiát szentelsz rá! Ha fontos, hogy ez is érdekes, változatos és örömteli legyen, te is tehetsz érte! A jó kapcsolat olyan, mint egy növény, vagy egy kert: ha szeretettel gondozod, gyönyörűen virágozni kezd, és bő termést hoz. (Ha viszont elhanyagolod, lekókad, elsatnyul.) Szóval amikor a gép elé ülsz, döntést hozol, VÁLASZTASZ: életed valóságos, és virtuális szereplői között. (Ezt az időt tölthetném én is inkább beszélgetéssel, rögtön be is fejezem az írást.)

Nemrég olvastam valahol, hogy lehet tortád is, és meg is eheted, de nem egyszerre! Vagy ez, vagy az. Nem azt akarom mondani ezzel, hogy vissza a múltba, dobjuk ki a TV-t, a számítógépet az összes jó vívmányával, előnyeivel. Dehogyis teszem, ezek hasznát én is élvezem. Csak azt szeretném, ha gyakrabban jutna eszembe, és Neked is, mi fontos igazán. És annak szentelnénk magunkat többet. A lassú, de tartós örömöknek: amelyek a kapcsolataink ápolásából fakadnak.

4 megjegyzés:

  1. "La Dificultad" (A nehézség)
    www.pablohajnal.blogspot.com

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kincstáros társam!

    Ritkán jutok el más oldalára, de szerencsére ez most megtörtént. szeretem az írásaidat, mégha eddig nem is mondtam...
    A ruhás példádat (idához írtad, az önismeret kapcsán) kölcsön szeretném amjd kérni, ha lehet, nagyon tetszik, s persze megjelölve a forrást. Most meg egy játékot ajánlanék Neked, másnak is:), ha lehet. Most az interaktív játékról írtakra hittem azt, hogy esetleg Te is játszottál már az Identity önismereti társasjátékka, s arról írsz. De nagyon jó, amit írtál!Ha kíváncsi vagy a játékra, az oldalamon találsz írást róla.
    Szeretettel:
    Jakab Gyöngyi
    www.notuda.hu/identity

    VálaszTörlés
  3. bocs, a pontos cím: www.notudat.hu

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gyöngyi! Köszönöm szépen a véleményed, e-mailben válaszoltam! Csilla

    VálaszTörlés

 
Share |